Eseménynaptár
2014. Szeptember « | »
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Szavazó
Mi a Mazsihisz technikai száma, amelyre várjuk az egyházaknak felajánlható 1%-ot?

Kortárs művészeti hotspot Tel-Avivban

2013-06-28 17:20:15
AJÁNLD ISMERŐSÖDNEK Cikk ajánlása    NYOMTATÁS Nyomtatás    Betűméret növelése Betűméret Betűméret csökkentése  
Share   Megosztás

Forrás: ArtPortal


Közel-Kelet egyik legdinamikusabb kulturális központja nem is annyira buborék-város, már ami a nemzetköziséget és a művészeti trendeket illeti. Az artPortal a tel-aviv-i CCA két kiállításáról.


kort__rs_m__v__szet_hotspot.jpg
CCA, Tel-Aviv. Fotó: artPortal


A Center for Contemporary Art (CCA) magyarországi megfelelője talán az egykori BBS (Balázs Béla Stúdió) és a mai Trafó Galéria ötvözete lehetne.  A non-profit intézmény fő célkitűzése az 1998-as alapításkor az időalapú művészet (TBA, time-based art), azaz a mozgóképes műfajok (film, videó, videó-installáció) és a performansz népszerűsítése volt. Saját épület hiányában a Tel Aviv Cinematheque (Tel-Aviv Filmarchívum) egy helyiségében működött, míg 2005-ben a belvárosi Kalisher Street impozáns épületébe, a Rachel and Israel Pollak Galériába költözött.

Az alapítás óta konzekvens és egységes koncepció mentén működik, az izraeli kortárs szcéna legprogresszívebb helyszíne, az experimentális műfajokat kedvelő közönség fellegvára - most az egyik legígéretesebb brit művész, Christopher Kulendran Thomas (1979) és az izraeli Alona Rodeh (1979) önálló kiállítása látható, utóbbi alkotó üstökösként ível a nemzetközi karrier felé.

A CCA kezdeményezésére jött létre a Blurrr – International Performance Art Biennial és a VideoZone – International Video Art Biennial. Az intézmény által létrehozott alapítvány helyi kísérleti filmek létrejöttét támogatja, archívuma pedig több mint 3000 izraeli és nemzetközi művész videó munkáját őrzi az 1960-as évektől napjainkig. Itt indult az ország legátfogóbb kurátori programja, ahol a fiatal kurátoroknak külön kiállítótér (oktató galéria) áll rendelkezésére diploma-kiállításuk megvalósításához.

A When Platitudes Become Form című tárlat (2013.05.02-06.29) a sri lankai származású, Londonban élő Christopher Kulendran Thomas első izraeli bemutatkozása. Kulendran a kortárs képzőművészet kollaboratív vonalutához sorolható, érdeklődése középpontjában társadalmi-szociális törésvonalak feltérképezése, és a művészeti világ működési mechanizmusai állnak. Szülei az 1970-es években a növekvő politikai feszültségek idején emigráltak az Egyesült Királyságba.

A 2009-ben brutális és erőszakos beavatkozással véget érő fegyveres konfliktusok óta Sri Lanka gazdasága folyamatosan növekszik, sőt a művészeti piac is bontogatja szárnyait. Erre a helyzetre reflektálva jelenlegi projektje részeként helyi galériáktól és művészektől vásárol műalkotásokat, hogy azokat a globális piac igényeihez alakítsa. Kulendran a tradicionális, nemzetközi trendek és új technológiák által érintetlen, „szűz” műveket kisajátítja és némi átalakítás után a művészet globális gépezetébe helyezi.

A teljes írás ide kattintva olvasható el

 

 







Twitter
 

Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége | Minden jog fenntartva © 2008